donderdag

Powerpoint Steenkool

Tijdens mijn stage in het 5de leerjaar kreeg ik als WO thema: Steenkool!
Zelf ben ik als kind, met deze stageschool,ook naar de steenkoolmijnen geweest, maar van de voorafgaande lessen wist ik eigenlijk NIETS meer af.
Het werd dan ook een heel lange zoektocht naar interessant en vooral bruikbaar materiaal over dit onderwerp. (Steenkool in godsnaam! Niet direct een voltreffer qua intresse bij de leerlingen... maar kom...)
Een grote 'steenkool-werkbundel' was het resultaat.
Maar daar ik het de kinderen toch een beetje aangenamer wou maken, waren enkele ICT goocheltrucs best welkom. Met deze power point, probeerde ik de leerlingen hun aandacht bij de les te houden. Daar de meester nog niet vaak met powerpoint gewerkt had, was de betrokkenheid vrij groot!
opdracht volbracht!

Geen opmerkingen: