donderdag

IP - Speelplaatswerking - deel 1

Gegroet,

Ik zit hier elke keer wel duchtig over mijn stage ervaringen te vertellen, maar het IP is ook nog een behoorlijke brok waar we door moeten bijten.
Mijn onderwerp van mijn IP?
De speelplaats in een nieuw kleedje steken...
Na veel overleg met directie, leerkrachten en leerlingen, kon ik eindelijk in actie schieten...
Een klein overzicht:

1. Het welkomsbord
Aan de inkom van de school staat een grote, lelijke grijze muur. Ik vond deze niet echt uitnodigend, een grote 'welkom' leek mij wel iets. Daar de school wou beginnen aan een project waarin ze dieren onderbrengen in de school (Er is al een hamstertuin aanwezig) leken 'vriendelijke welkomsdieren' me wel wat...
Ik had de dieren uitgetekend op een grote houten plank. Deze moesten uitgezaagd worden. Daar ik af en toe wel flink kan zagen, ging dit toch wel mijn petje te boven! Gelukkig had ik een opa op pensioen die mij hierbij wel een handje wou helpen...



Daarna begon het grote schilderwerk... Eerst een goede, witte grondlaag aanbrengen en dan eindelijk mijn diertjes vorm geven met penseel en verf...





Twee dikke weken later waren alle dieren uitgesneden, hadden ze een goede grondlaag gekregen, waren ze in een kleurtje gezet en met een laagje vernis overgoten! Oeffff...
Het boren in de muur bracht ook nog wat moeilijkheden met zich mee... Een dikke betonmuur daar boor je blijkbaar niet zomaar doorheen. Daar de directie (en ikzelf ook wel) het welkomsbord graag tegen de opendeur van de school aan de muur hadden zien hangen, moest ik ook nog rekening houden met een zekere tijdsdruk! Gelukkig kon ik weer op de opa in pensioen rekenen en hingen mijn dieren, juist op tijd aan de muur... Zie hier het resultaat:


Wordt vervolgd...

3 opmerkingen:

juf Dorien zei

Sjiek gedaan, echt mooi gemaakt!!!

Kirsten zei

Knap werk! Echt prachtig! Hoeveel tijd heb je daar niet in gestopt?!
Ik wens je veel puntjes toe..

Veerle Sterckmans zei

zeg amaai zen zo mooi. Echt super werk hoor